Blog

fredag, februar 24, 2012

Hovedpine...

Er det ikke noget af det vaerste man kan vaere plaget af dagen lang...? For mig er det - har haft en traels dunkende hovedpine i et lille bestemt omraade paa venstre side af min pande de sidste tre dage - og jeg kan ikke regne ud hvorfor! Maaske er det paa grund af varmen, paa grund af at jeg drikker for lidt? Selvom jeg soerger for at drikke rigeligt og naar jeg er toerstig. Maaske er min krop bare ikke vandt til de 35 grader vi skal holde ud fra 12-16 hver dag - puuuuust! Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan det er i april! Det skulle jo vaere den varmeste maaned paa aaret. Saa jeg faar nok en varm foedselsdag og sandsynligvis ved havet! For Gera er ved at aftale at tage til havet, Puerta Arista, hedder stedet, hvor alle fra Chiapas tager hen i Semana Santa, de to uger der svarer til Spring Break i USA eller vores danske paaskeferie.

Udover at her er utroligt varmt er jeg begyndt til zumba - jeg startede sidste fredag og det er virkelig sjovt! Det er fra mandag-fredag fra 5-6, og man faar godt nok svedt! For ikke nok med varmen udenfor goer vi jo lokalet endnu varmere, og det er smaat og har ingen aircondition, saa der skal noget vand indenbords! Plejer ogsaa at saette den liter jeg har med til livs i de 50 min vi er igang. Men det er altsaa rart med at roere sig dagligt og det goer mig helt glad at komme igang med bevaegelse igen.


En skoleopdatering: vi havde YFU-moede idag og Yara og jeg fik klaget lidt over vores skole og foreslog isabel at vi kunne faa fri klokken 1 hver dag (ligesom de andre studenter). Og til min overraskelse sagde hun "ok, jeg kommer til skolen paa mandag og ser om det kan lade sig goere"! Hvis det kunne lade sig goere, at gaa i skole fra 7-13 hver dag... Saa ville det slet ikke vaere saa slemt! Haaber det er i orden med skolen.


Aah ja, og saa tror jeg da jeg faar besoeg af danske Alberte her i vores ferie i april - det glaeder jeg mig helt vildt til, selv Gera allerede nu er sur over at skulle hoere dansk i en til to uger, hahaha.
det skal nok blive sjovt, og saa maa jeg jo vise hende hvad der er at se her i byen. Indtil videre kan jeg kun komme i tanke om vores cañon (eller paa engelsk canyon :p), san cristobal, vores zoo, parkerne, centrum og plazaerne. Men det skulle vidst ogsaa vaere rigeligt og saa maa vi jo se om hun vil med til stranden. Og saa skal jeg altsaa ogsaa op og se hendes by, Puebla, og den fine store vulkan som hun bor lige op ad. Iiiih, jeg glaeder mig helt ved tanken.

Det var alt for nu, haaber I alle har det godt og nyder kulden
! Nogen gange er den altsaa noget man savner.

2 kommentarer:

  1. Det lyder dejligt med dansk besøg, så må I jo lære Gera noget dansk:)
    Spændende hvad skolen siger, håber I får lov. I får jo intet ud af at sidde og glo ud i luften i flere timer.

    SvarSlet
  2. Hahahaha han bliver vaeldigt sur hver gang jeg siger "nej, vi kommer altsaa ikke til at sidde og snakke spansk sammen - det kommer til at foregaa paa dansk!"

    SvarSlet