Blog

mandag, april 16, 2012

Semana Santa

Foerst af alt vil jeg starte med at beklage, at jeg ikke har faaet skrevet i GISP! Over en maaned! Men jeg har haft en helt masse at lave, og det maa jeg jo saa skrive lidt om nu saa jer der har lyst kan laese om det. :)

Sagen er jo den, at dejlige danske Alberte er paa besoeg hos mig hernede i Tuxtla (hun bor i Puebla)! Hun ankom den 30. marts og vi startede dagen ud med lidt shopning efter badetoej til dagen efter. Her tog vi nemlig med et par af Geras venner til Puerto Arista, feriestedET i Chiapas. :) Saa vi maatte loerdag morgen koere 2,5 timer til kysten, og Alberte og jeg hoppede med det samme i de varme og hoeje stillehavsboelger. Vi kom efter et par timers nyden af vandet i tanke om at vi da vidst nok skulle tage solcreme paa, men det viste sig om aftenen at vi var hummerroede begge to alligevel!


Dagen efter spiste vi morgenmad samme sted og saa koerte vi til en ny strand lidt laengere nede af kysten som hedder El Madresal og noget andet, men det har jeg glemt. Stranden var paa en oe, saa vi skulle sejle over en flod for at komme dertil. Stranden lignede den anden - men stedet var nyere og mindre turistet, og de andre kunne bedre lide denne. Saa her blev vi helt til klokken 6, og trods solbraendthed tog Alberte og jeg i vandet igen - men det viste sig at vaere rigtig, rigtig dumt, for lige pludselig fandt vi smaa gele-lignende smaa rejedyr over alt paa toejet og huden og i haaret og det blev for meget for os - det var simpelthen saa klamt! Saa vi fik i bad og fik skyllet ALT toejet og haaret blev vasket og nyt toej kom paa. Og da vi var toerrede tog vi hjem. 2,5-3 timer tog det, og saa var vi ankommet i Tuxtla igen. Det er altid saa dejlig en foelelse man faar naar man kommer hjem. :) Vi gik i bad igen og fik skiftet til rent toej og saa tog vi i biografen som en god afslutning paa aftenen.





I loebet af ugen skete der ikke saa meget - vi var ude at shoppe nogle af dagene og onsdag d. 4. skulle vi om aftenen til min "kusines" foedselsdagsfest i deres luksushus. Super hyggeligt og vi blev inviteret til at haenge ud og spise rester af maden dagen efter. Saa dagen efter kom vi tilbage og hyggede ved poolen med fisk og skaldyr som jeg saa ikke skulle nyde noget af, men det var jo bare en god slankekur saa. Om aftenen blev vi, endnu engang, inviteret tilbage dagen efter saa ogsaa om fredagen tilbragte vi hele dagen der, helt indtil klokken 8 om aftenen hvor vi tog hjem. Jeg var dog lidt traet af at det var blevet saa sent, for egentlig skulle vi have taget til San Cristobal om aftenen, men det blev udskudt til dagen efter.
Men vi kom da af sted dagen efter og vi tilbragte en fin dag i det lidt koldere klima og aftenen sov vi i Gera og Eduardos fars hus - de var nemlig ikke hjemme. :) Dagen efter koerte vi til en naturpark og Gera og jeg brugte lidt tid paa at gaa rundt i omraadet. Omkring klokken 6 besluttede vi os for at det var paa tide at tage hjem saa vi koerte hjem til Tuxtla igen.

 Alberte og min vaertsbror Eduardo til 15-aars foedselsdagsfest

Poolhygge! :)

Endnu et par dage hvor ikke det store skete - men i torsdags var det jo min foedselsdag! :) Og det blev fejret paa mexicansk maner, dvs. ikke det store men med kage i ansigtet. Jeg lavede ca. ingenting hele dagen men om aftenen samledes vi hos min "mormor" og spiste kage. Hyggeligt nok med Alberte, mine to broedre og deres faetter. Vi tog hjem og jeg saa en film med Gera og det var saa den dag. :)

 Den fine buket blomster jeg fik af Gera

Og min flotte kage og paatvungne hovedpynt. Yeeees.

Ellers har vi ikke lavet saa meget mere! Vi ville have vaeret ude og se Tuxtlas flod eller canyon, som det jo hedder paa engelsk, eller i zoologisk have, men det blev bare ikke til noget og nu skal Alberte hjem. :( Men vi har aftalt at jeg skal op til hende i Cholula, Puebla lidt foer YFU-turen, og det tror jeg bliver rigtig hyggeligt. Haaber I har haft en god paaskeferie derhjemme ogsaa, og saa skal jeg nok proeve at skrive lidt oftere og med billeder ogsaa. :)

2 kommentarer:

  1. Dejligt at se du blev fejret. håber snart din pakke kommer frem den blev sendt afsted d. 26.03, så mon ikke den er på trapperne.
    Knus mor

    SvarSlet
  2. Den kom lige paa dagen ligesom et brev fra Randers

    SvarSlet